Translate

7 жовт. 2015 р.

Урок 6 Тема. Реклама. Види реклами


Мета: формувати знання про рекламу як основний спосіб стимулювання збуту товарів; розглянути основні способи, форми втілення й основні вимоги реклами; вчити учнів практичного аналізу реклами; розвивати вміння й навички складання реклами в підприємництві й бізнесі.

Обладнання: зошит, роздавальний матеріал, рекламний відеоролік.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
1. Що таке маркетинг?
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Вступне слово вчителя
Реклама (від латин. reclamare — підтверджувати, викрикувати, протестувати) — інформація, розповсюджена будь-яким способом і з використанням будь-яких засобів, адресована невизначеному колу осіб і спрямована на привертання уваги до об’єкта рекламування, формування інтересу до нього та його просування на ринку.
(Учитель використовує вірш «Як старик корову продавав» С. Михалкова, організовує його обговорення.)


На ринку корову старик продавав.
Ніхто за корову ціни не давав.
Хоч корова потрібна людям була,
Не подобалась, мабуть, чимось вона.
Чи продаш ти, діду, корову свою?
Продам. Я із нею ще зранку стою!
А чи не висока за неї ціна?
Повернути б своє! Тут наживи нема!
А ж надто твоя корівка худа!
Хворіє, от клята. Просто біда!
Молока корова багато приносить?
Не було молока взагалі в неї досі…
Весь день на базарі старик торгував.
Ніхто за корову ціни не давав.
Хлопець один пожалів старика:
Батьку, у тебе рука не легка!
Я біля корови лише постою,
Можливо, продам тварину твою.
Ось покупець багатий іде,
Із хлопцем уже торги він веде:
Корову продаш? — Купуй, як є гроші.
Корова ця — скарб, така вже хороша!
Не дуже в це вірю. Худенька корова!
Не надто гладка, а удій — так чудовий.
А чи багато корова дає молока?
За день не подоїш — не вдужить рука.
Поглянув старик на корову свою:
— Навіщо, корівко, тебе продаю?
Корову свою не продам я нікому,
Тварина така потрібна й самому!


IV. В ивчення нового матеріалу
1 Історія виникнення реклами, її мета
«Не підхвалиш — не продаси» — говорить прислів’я. Для підприємця реклама — це діяльність підприємства з розгляду відомостей про переваги виробленого ним товару й переконання покупців у необхідності або пріоритетності його придбання. Реклама з’явилася й розвивалася одночасно з торгівлею.
Фахівці вважають, що перша у світі реклама з’явилася в XV ст., коли венеціанський видавець А. Мануцій почав вивішувати біля входу до своєї книжкової крамниці заголовний аркуш нових книг, а іноді їхній зміст. Покупець міг одразу зорієнтуватися, чи потрібна йому ця книга, чи варто взагалі заходити до крамниці. Із часом, удосконалюючи способи й засоби, реклама перетворилася на самостійну прибуткову сферу бізнесу.
Сьогодні для успішного бізнесу мало створити добрий товар, призначити привабливу ціну й забезпечити його доступність для потенційних споживачів. Покупець може просто не дізнатися про цей товар, навіть якби він був готовий його придбати. Саме тому для будь-якої фірми необхідно підтримувати зв’язок зі своїми замовниками. Існують різні форми такої комунікації. Однак найпоширенішим і найбільш ефективним способом є реклама.
Виходячи з визначень реклами, можна виділити її основні риси (ознаки)::
·                    платність;
·                    неперсоніфікованість;
·                    однобічна спрямованість рекламного обігу від продавця до покупця;
·                    опосередкованість, тобто реклама передається через систему посередників (ЗМІ, різноманітні рекламоносії);
·                    точно встановлений замовник (рекламодавець);
·                    переконливість.
Метою реклами може бути: збільшення обсягу продажів; привертання уваги торговельних посередників; ознайомлення споживачів із новою продукцією; формування певних переваг у споживача; вплив на рішення покупця зробити покупку в даний момент; створення сприятливого образу (іміджу) підприємства тощо.

Завдання
Наведіть приклади телевізійної або радіореклами, визначте цілі в кожному конкретному випадку.

У сучасному бізнесі в рекламуванні товару беруть участь зазвичай кілька осіб:
1.                  Рекламодавець — юридична або фізична особа, що є джерелом рекламної інформації і, як правило, реалізує рекламовані товари, роботи, послуги й тому замовляє рекламу в рекламовиробника, що надає рекламній інформації готової для поширення форми.
2.                  Рекламовиробник (як правило, це рекламне агентство) створює сюжет реклами, вдале та ємне звертання до покупця, а потім безпосередньо здійснює рекламний задум (знімає відеоролик, друкований рекламний плакат, створює оригінал-макет реклами для публікації в газеті й журналі тощо);
3.                  Рекламорозповсюджувач, що розміщує рекламну інформацію шляхом надання або використання майна, у тому числі технічних засобів радіомовлення, телепередач, а також каналів зв’язку, ефірного часу й інших способів (теле- або радіокомпанії, видавництва, власники рекламних щитів тощо).

2 Види реклами
За змістом:
·                    інформаційна реклама краща на стадії виведення товару на ринок, коли стоїть завдання створення первинного попиту;
·                    переконуюча (порівняльна) реклама має на меті створити виборчий попит на товар певної марки, затвердити його переваги за рахунок порівняння з аналогічними товарами іншої марки;
·                    нагадуюча  реклама використовується в основному для того, щоб змусити споживача постійно пам’ятати товар, споживчі якості якого йому відомі (суспільні або сезонні товари);
·                    підкріплююча реклама прагне запевнити покупця в правильності здійсненого вибору.

Реклама за способами поширення
Пряма
·         У пресі (газети, журнали, бюлетені та ін.)
·         Друкована (проспекти, каталоги, буклети, плакати тощо)
·         Екранна (кіно, телебачення, слайди-проекції)
·         Зовнішня (панно, щити, вітрини)
·         На транспорті (зовні й усередині)
·         Сувенірна (на авторучках, календарях та ін.)
Непряма
·         У фільмах або телепрограмах, коли демонструють або хвалять якийсь товар
·         У конкурсних програмах — оголошення спонсорів
·         Спосіб активізації продажів — 20 % безкоштовно
·         Розіграш лотерей, чеків, картки знижок
·         Пропозиція купити на певну суму й одержати подарунок

Запитання
Який спосіб реклами ви вважаєте найефективнішим?

Реклама обходиться підприємцеві недешево. Витрати на неї становлять 1/4 частину ціни речі, виробленої в США. Її вартість дорівнює 2—2,5 % валового продукту. Реклама — одна з найдорожчих і прибуткових галузей. І багато виробників погоджуються на це, тому що реклама — один із головних способів стимулювання збуту. Перш ніж вирішити, чи витрачати гроші на рекламу, рекламодавцю варто поміркувати: чи потрібна вона? Досить велика кількість підприємств обходиться й без реклами, якщо в них сформувалися надійні й стабільні канали збуту. Для того щоб правильно вибрати форму проведення рекламної кампанії, не виходячи при цьому за межі наявного бюджету на рекламу, необхідно ґрунтовно зайнятися аналізом потенційних споживачів: хто вони? де найчастіше бувають? які газети й журнали читають? тощо. Вирішивши витрачати гроші на рекламу, підприємець має уважно стежити за її ефективністю. Наприклад, якщо метою рекламної кампанії було збільшення обсягу продажів, а кількість реалізованого товару не збільшується, це означає, що рекламна кампанія проводиться неправильно й гроші витрачаються марно.
Завжди потрібно пам’ятати, що реклама має бути законною, пристойною, чесною та правдивою. Реклама має сильний потенціал впливу на споживача й може бути використана йому на шкоду, тому держава встановлює вимоги до реклами.
1.       Реклама повинна бути очевидною й розпізнаваною без спеціальних знань.
2.       Забороняється прихована реклама, яка здійснює не усвідомлюваний споживачем вплив на його сприйняття, у тому числі шляхом використання спеціальних відеовставок, подвійного звукозапису й інших способів.
3.       Не допускається реклама заборонених до виробництва й реалізації товарів, а також реклама про послуги особи, яка не одержала ліцензії, якщо така ліцензія необхідна.
4.       Реклама не повинна спонукати громадян до насильства, агресії, викликати паніку, а також спонукати до небезпечних дій, які здатні завдати шкоди здоров’ю фізичних осіб або можуть загрожувати їх безпеці.
5.       Забороняється несумлінна реклама, яка дискредитує осіб, які не користуються рекламованими товарами; містить некоректні порівняння рекламованого товару з товаром інших осіб, а також містить висловлення, образи, що ганьблять честь, гідність або ділову репутацію конкурента; уводить споживачів в оману щодо рекламованого товару.
6.       Забороняється недостовірна реклама, у якій присутні відомості, що не відповідають дійсності.
7.       Заборонена свідомо неправдива реклама, за допомогою якої рекламодавець (рекламовиробник, рекламорозповсюджувач) навмисне вводить в оману споживача реклами.
8.       Не допускається неетична реклама, яка: містить інформацію, що порушує загальноприйняті норми гуманності й моралі шляхом уживання образливих слів, порівнянь, образів щодо раси, національності, професії, соціальної категорії, вікової групи, статі, мови, релігійних, філософських, політичних й інших переконань фізичних осіб; ганьбить об’єкти мистецтва, які становлять національне або світове культурне надбання; ганьбить державні символи (прапори, герби, гімни), національну валюту України або іншої держави, релігійні символи; ганьбить яку-небудь фізичну або юридичну особу, яку-небудь діяльність, професію, товар.
У зв’язку з тим, що реклама, розповсюджена в ЗМІ, доступна не тільки дорослим, але й дітям, що відрізняються легковірністю й відсутністю досвіду, передбачається низка норм, що захищають неповнолітніх, а також психологічний клімат у родині. Так, не допускається:
·         дискредитація авторитету батьків і вихователів;
·         звернення безпосередньо до неповнолітніх, щоб вони переконали батьків або інших осіб придбати рекламований товар;
·         привертання уваги неповнолітніх до того, що володіння тими або іншими товарами дає їм яку-небудь перевагу над іншими неповнолітніми;
·         розміщення в рекламі інформації, що показує неповнолітніх у небезпечних місцях і ситуаціях;
·         формування в неповнолітніх спотвореного уявлення про вартість товару для неповнолітніх, зокрема шляхом застосування слів «тільки», «лише» і подібних до них, а також шляхом прямої або непрямої вказівки на те, що рекламований товар доступний для будь-якого сімейного бюджету.

V. Закріплення вивченого матеріалу
Бесіда
1. Що ж таке реклама? Які її цілі? Які вимоги висуваються до реклами?
2. Коли з’явилася реклама?
3. Як ви вважаєте, чи існують розбіжності у призначенні реклами? Наприклад, для кого призначена реклама автомобілів (для людей якої статі, віку)? Для кого призначена реклама косметики?

VI. Підсумки уроку
Запитання
1. Що для вас було найцікавішим на уроді?
2. Що для вас було найкориснішим на урочі?
3. Де ви зможете застосувати знання з вивченої теми?

VII. Домашнє завдання

1. Опрацюйте  конспект. 2. Уявіть себе підприємцем, придумайте рекламу для свого підприємства або своєї продукції

Немає коментарів:

Дописати коментар