Translate

25 лист. 2015 р.

Урок 12 Тема уроку. Пропозиція. Коли пропонують більше товарів?

Мета уроку. Ознайомити учнів з поняттям "пропозиція" та законом пропозиції. Означити основні фактори, що впливають на формування пропозиції; розвивати аналітичне та економічне мислення.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Хід уроку
1.    Організаційний етап
2.    Актуалізація опорних знань
  • Пригадаємо, що таке ринок?
  • Головними суб'єктами ринку є…
  • Об'єктами ринкових відносин виступають…
  • Класифікації ринків

За територіальною ознакою:
За об'єктами обміну:
· ринки засобів виробництва
· ринок товарів і послуг
· фінансовий ринок
· ринок інтелектуальної власності

За ступенем дотримання законності:
За ступенем розвиненості економічної свободи:
За характером продажів:
Залежно від об'єкта ринкових відносин:
· товарні ринки
· фінансові ринки
· ринки праці
  • Товари-субститути (товари-замінники) 
  • Товари-комплементи (взаємодоповнюючі товари) 
  • Що економісти розуміють під поняттям «попит»? Чи можна вважати попитом потребу людей у будь-якому товарі або послузі? 
  • Що означає поняття «величина попиту»? 
  • Сформулюйте закон попиту 
  • Назвіть основні нецінові чинники попиту. Схарактеризуйте їх вплив на зміну попиту.

3.    Мотивація до вивчення матеріалу
Запитання.
1) Які чинники впливають на вибір підприємця що, як і для кого виробляти?
4.    Вивчення нового матеріалу
Пропозиція (supply, S) — це кількість товарів та послуг, що пропонується виробниками для реалізації на ринку в даний момент за певного рівня цін. Прагнення виробника — дістати вигоду, тобто продати товар якнайдорожче. Водночас ціна пропозиції має враховувати інтереси споживача з огляду на його платоспроможність.
Ціна пропозиції — це та найнижча ціна, за якою виробник згодний запропонувати певну кількість товару.
Величина пропозиції — це конкретна кількість якогось товару, яку згодний запропонувати продавець або група продавців за проміжок часу при певних умовах за тією чи іншою ціною.
Зв’язок між ціною товару та його пропозицією пояснює закон пропозиції: із підвищенням ціни величина пропозиції зростає; якщо ціна знижується, то зменшується й величина пропозиції.
Отже, існує пряма залежність між ціною товару та його пропозицією. 
За умови, що ціна товару залишається незмінною, пропозиція буде змінюватися під впливом нецінових чинників.

Нецінові чинники ринкової пропозиції:
·         ціни на інші товари
·         ціни на ресурси.
·         кількість виробників
·         рівень розвитку технології
·         вплив природно-кліматичних умов
·         податки та субсидії
·         очікування виробників
5.      Закріплення нового матеріалу
Завдання.
1) Напередодні новорічних свят в Україні традиційно спостерігається ажіотажний попит на шампанське, що зазвичай приводить до підвищення цін на нього. Як, ураховуючи цю інформацію, швидше за все поводитимуться виробники шампанського в жовтні—листопаді?
2) Прокоментуйте вислів: «Прогрес у технології приносить вигоду виробникам, а не споживачам» Пропозиція являє собою ту кількість товару, яку виробники готові запропонувати до продажу на ринку за певного рівня цін.
6.      Домашнє завдання
7.      Підсумок уроку
Пропозиція — це кількість товарів та послуг, що пропонується виробниками для реалізації на ринку в даний момент за певного рівня цін.
Пропозиція змінюється під впливом різних чинників, головним із яких є ціна. Залежність величини пропозиції від ціни відбиває закон пропозиції. Коли змінюється ціна, відбувається зміна величини пропозиції.
На зміну пропозиції впливають нецінові чинники пропозиції.

Немає коментарів:

Дописати коментар