Мета уроку. Ознайомити учнів з поняттям "національне багатство " та чим багата Україна. Означити основні фактори, що впливають на формування національного багатства країни; розвивати аналітичне та економічне мислення.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Хід уроку
1. Організаційний етап
2. Актуалізація опорних знань
¾ Пригадаємо, що таке багатство?
3. Мотивація до вивчення матеріалу
Національне багатство є нагромадженим запасом ресурсів та благ, який виступає пріоритетним визначником результатів економічної діяльності та можливостей нації щодо майбутнього соціально-економічного розвитку. Воно формує матеріальну і духовну культуру нації та її найвищу цінність - людину. В різні періоди існування людства змінювалась увага дослідників до цієї макроекономічної категорії: від широкої популярності до повного забуття. Адже національне багатство збагачується відображенням економічного, соціального, екологічного прогресу чи регресу суспільства. Відповідно до зміни пріоритетів та джерел економічного зростання важливого значення набувають тенденції його гуманізації та екологізації. В останньому десятилітті ХХ століття посилилась цікавість економістів та статистиків до методологічних проблем оцінки національного багатства.
Зараз розвиток людини є кінцевою метою, а економічне зростання сприймається лише як засіб досягнення цієї мети. адже розвиток людини визначається не великою кількістю товарів і послуг, а рівнем збагачення матеріального і духовного життя людей. Нажаль, ще потрібно розробити методи збалансування попиту і пропозиції на людський капітал. Це дозволить суспільству динвмічно розвиватися і вести відповідну державну політику.
4. Вивчення нового матеріалу
Національне багатство — це сукупність матеріальних благ і духовних цінностей, нагромаджених суспільством за всю його історію. Масштаби, структура і якісний рівень національного багатства визначають економічну могутність країни, потенціал її наступного соціально-економічного розвитку.
Склад національного багатства : | |
Природні ресурси |
земля, її надра,
повітряний простір, водні та інші природні ресурси, що знаходяться в межах території країни, природні ресурси її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, |
Національне майно | основні засоби виробництва у промисловості, будівництві, сільському господарстві, транспорті, зв'язку, оборотний капітал; сукупність нагромаджених матеріальних благ, які призначені для невиробничого споживання житловий фонд, будівлі та споруди, фінансові ресурси, |
Духовні та культурні цінності | наукові досягнення, національні, культурні та історичні цінності, в тому числі й ті, що знаходяться за її межами. |
Оборотний капітал – частина продуктивного капіталу, вартість якого повністю переноситься на новостворений продукт (зараховується до витрат виробництва) і повертається підприємцю у грошовій формі після реалізації товару.
5. Закріплення нового матеріалу
Зі сказаного можна зробити висновок про те, що українцям потрібно вибрати правильний спосіб життя і поведінки, щоб мати можливість розвиватися далі і виробити правильні моделі взаємодії людини, суспільства та природи.
Забезпечення стійкого (збалансованого) розвитку України можливо здійснити шляхом залучення всіх здібностей нації, що допоможе вирішити комплекс проблем розвитку і охорони довкілля для подальшого розвитку і процвітання України.
6. Домашнє завдання
7. Підсумок уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар